Любомира Жалоба Опубликовано: 22 марта, 2010 Добрый вечер, дорогие коллеги! Не так давно поймала себя на мысли, что чем больше провожу времени в Интернете, тем больше понимаю, сколько полезного и интересного можно там ещё найти. Пришла идея сделать каталог ссылок на видео-ресурсы к учебнику Enjoy English для 11 класса. Конечно, не всегда есть время (а его обычно катастрофически не хватает) и возможность использовать видео на уроке, но по своим ученикам знаю, насколько им это интересно. Работа по поиску видео-материалов оказалась довольно трудоемкой, так что, уважаемые коллеги, если будут какие-то дополнения ,новые идеи и ресурсы к этой работе, то с удовольствием приму все ваши предложения. Как всегда неоценимую помощь в редактировании моей работы оказал Алексей Васильевич Конобеев. Дополнительная видео-информация к учебнику Enjoy English для 11 класса Unit 1. What do young people face in society today? Section 1. World languages: local and global? - Где найти видео-информацию о том, где распространен английский язык в мире? Как развивается и в каких областях используется английский язык? Где взять видео с примерами различных акцентов английского языка? - a video and song about 30 countries with about a million (or more) speakers of English — a short video with subtitles about English as a world language – the Story of English video part 1 – the Story of English video part 2 – the Story of English video part 3 – the Story of English video part 4 – the Story of English video part 5 – the Story of English video part 6 - «An English speaking world» video episodes tell about development of modern English, and illustrate English as the language of choice for technology, diplomacy, business and popular culture – a short video tour of 21 accents of English from UK to Italy, Germany, Czech Republic, Russia, France, Australia, New Zealand and North America. – a video sample of Standard British (RP) accent – a video sample of Standard American accent – a video sample of Cockney accent – a video sample of Australian accent – a video sample of Indian accent Section 2. Living in a global village — Как расшифровать понятие «глобализация»? Каковы её положительные и отрицательные стороны? Что пропагандирует движение анти-глобалистов? Где посмотреть видео о том, как проходят демонстрации анти-глобалистов? — a video on what globalisation really meanshttp://teachertube.com/viewVideo.php?video...s_globalisation — a short video where students tell about what globalisation is — a documentary video on how people resist corporate globalisation Section 3. Are you aware of your rights? - Что провозглашает конвенция ООН по правам ребенка? Где найти видеоинформацию о UNICEF, о деятельности этой организации? http://www.teachers.tv/video/38166 – pupils of West Hill Primary School in London talk about the rights given to them by the United Nations Convention on the Rights of the Child – a short animated video on the United Nations Convention on the Rights of the Child – a video about UNICEF, how this organisation fights for every child's rights – how UNICEF helps children living in poverty – UNESCO statistics of children in need, how it supports them Section 5. Feeling safe - Как долго сохраняется мусор в природе и как он влияет на окружающую среду? Как проводится International Cleanup Day и как можно присоединиться к этой акции в качестве волонтера? Как нужно правильно сортировать домашний мусор? Что провозглашает Киотский протокол и какие страны его подписали? Какие законы приняты в разных странах о запрещении использования мобильных телефонов во время вождения? — a video on how non-biodegradable products impact on the environment and how to keep our planet clean and healthy — a video on what International Cleanup Day is, how it's held and how to take part in it as volunteerhttp://www.youtube.com/watch?v=RjbSEIOUp4w...feature=related — top 10 tips to help you recycle more and cut down your waste — a video project on the Kyoto Protocol, what it declares, all facts about the Kyoto Protocol - a list of noble countries that have signed the Kyoto Protocolhttp://www.youtube.com/watch?v=VsFeHfnDa84 – a short educational video about the danger of driving while talking on the cell phone http://www.youtube.com/watch?v=W4_-cOP0R1A – video news on how the governor of California Arnold Schwarzenegger banned talking on a handheld cell phone and texting while driving Progress check — Где найти дополнительную видеоинформацию об этнической группе, живущей в Ирландии - Irish travellers? Какие права провозглашает Всеобщая Декларация Прав Человека? – a video with descriptions about the Irish travellers - UN Human Rights chief, Navi Pillay Pillay urges the world to fight against discrimination on Human Rights Day 2009 – a short video dedicated to the Universal Declaration of Human Rights Unit 2. The job of your dreams Section 1. Choosing a profession — Как выбрать подходящую профессию? Какие профессии будут самыми популярными в новом тысячелетии? Где посмотреть видео-интервью подростков об их планах на будущее, о том, какой они видят свою будущую профессию? Как люди представляют работу своей мечты? — video advice on how to choose a future careerhttp://www.youtube.com/watch?v=xNeIVqaIQeY...feature=related — top careers of the future http://www.teachers.tv/video/24605 - a video of a Year 10 pupil, who explains how she is planning to undertake further education in law and run her own business http://www.teachers.tv/video/24604 - in this video podcast a Year 10 pupil speaks of his aspirations of being a wealthy accountant http://teachertube.com/viewVideo.php?video...areerNoodle_com - a short video where working professionals speak about their dream jobs Section 2. What happens after school? - Где найти видеоинформацию самых знаменитых университетах мира? Какие университеты находятся на территории Британии и где посмотреть видео-фильмы о них ? — a video guide to Cambridge University — a short video about Oxford Universityhttp://www.youtube.com/user/harvard?blend=...29DFCA141A94A81 — Harvard University videos http://www.unionview.com/ - a collection of video films about over a hundred universities in Britain, each film includes introduction, students' interviews, information about campus, studying, accommodation, food, clubs and societies, cost of living, etc. Section 3. Final assessment - Как эффективно подготовиться к экзамену? Как справиться с волнением и стрессом во время экзамена и в период подготовки к нему? Где найти видеосоветы для подростков, как разумно планировать свое время? Как родители могут помочь ребенку научиться планировать свое время? – here's advice of a psychologist on how to prepare for an exam effectivelyhttp://www.youtube.com/watch?v=GHx9xEhRM6k...feature=related – the Exams Doctor answers a question about how to cope with exam stress http://www.youtube.com/watch?v=z_dgBS67U3s...feature=related – some tips on how long to revise for exams and when to take a break http://www.teachers.tv/video/32627 – an exam expert shares some time-saving tips and expert advice with teachers on how to help students handle GCSE exams, before, during and after this day http://www.teachers.tv/video/26935 – how volunteer students from Years 12 and 13 at the West Yorkshire college help the Year 11s prepare for GCSE examinations and advise on issues such as exam technique - teenagers describe how they prepared themselves for their GCSCs, overcame stress and built the confidence to sit their examshttp://www.teachers.tv/video/3108 - an expert in time management provides a student with more tips on how to plan her time http://www.youtube.com/watch?v=FKo8QWNBM3s – a video lecture on time management for University Students http://www.youtube.com/watch?v=X9gqcA20V0E – a helpful video for parents on how to teach a child time-management skills Section 4. Are there any alternatives to modern technology — Какие формы дистанционного обучения сегодня используются? Каковы главные принципы дистанционного образования? Как в некоторых школах Англии используют электронное обучение ? – some facts about distance learning, introduction of WebCT - an online virtual learning environment system that is used in many colleges and institutions for e-learning – presentation on 10 main principles in distance educationhttp://www.teachers.tv/video/172 - in this video film the vice-principal of Eggbuckland Community College in Plymouth, talks about how the school uses e-learning in education Unit 3. Heading for better new world? Section 1. How dependent are you on modern technology? - Какие современные и уникальные технологии будут использоваться в будущем? Как эти технологии смогут изменить жизнь человека? Как можно представить себе дом будущего? Как он будет выглядеть? Какими современными техническими приспособлениями он будет наполнен? Как будет выглядеть автомобиль будущего? – a video on the best future technology of 2007 – amazing future technology from Japan – this is a short video on “Technology in the future” made by a college studenthttp://news.bbc.co.uk/2/hi/8046659.stm — a video about Microsoft's «future home» - how the company plans to incorporate technology into more areas of life – General Electric future concept for kitchen – a video on what cars will look like in the future Section 2. Extraordinary minds - Где взять дополнительную видеоинформацию к фотографиям и иллюстрациям урока? Каких детей называют гениями? Где найти видеофильмы о них, в каких областях они себя проявили? http://www.youtube.com/watch?v=NiaIt_5fIWE — a video podcast on I.K Brunel and the Thames Tunnel - evening to night time-lapse of Clifton Suspension Bridge in Bristol — a short video film about a boy-genius from Russia who shocked scientists with his findings in astronomyhttp://www.youtube.com/watch?v=ASiKNJyM874 — an interesting video on how a child prodigy teaches future teachers at Ball State University (USA) http://media.smh.com.au/sport/vancouver-20...st-1161063.html — a video film about a ten-year-old boy from USA who demonstrates his talents for music, gumnastic and especially for figure skating Section 3. Science or fraud? - Где посмотреть видео-наблюдения НЛО? - NASA's alien anomalies caught on the filmhttp://alien-ufo-research.com/ufo_videos/ - UFO videos with brief descriptions Section 4. To clone or not to clone? - С чего началась история клонирования? Каковы главные её этапы? Кто был первым клоном? Где найти истории, фотографии, видео о клонировании? Каковы аргументы «за» и «против» клонирования человека? – top 15 notable animal clonings – a video on how to clone animalshttp://www.globalchange.com/noclones.htm - reasons against cloning – video and articles http://videos.howstuffworks.com/discovery/...oning-video.htm - bioethicists talk about the prospect of human cloning in this Discovery News video http://www.newser.com/tag/8392/1/cloning.html - find video, pictures, news, stories, facts about cloning Section 5. Old or modern: Medicine as a new technology — Какие пищевые продукты считаются генно-модифицированными? Как относятся к проблеме здорового питания в британских школах? Что должен кушать подросток, чтобы быть здоровым? Как помочь детям с избыточным весом научиться правильно питаться? Как нанатехнологии используют в различных сферах? Какие нанотехнологии используются в области медицины сегодня и как они могут помочь в будущем? – an educational video on genetically modified food issueshttp://video.au.msn.com/watch/video/prince...debate/xd0hi3f– a video report on how Prince Charles enters genetic food debate http://www.teachers.tv/video/5380 - a look at how eating in British schools becomes healthier - a short video on how to develop healthy eating habitshttp://www.howcast.com/videos/262448-How-T...Overweight-Teen – an animated video for parents on how to help an overweight teen http://www.authorstream.com/presentation/a...ppt-powerpoint/ - some presentation dedicated to using of nanotechnology in different spheres – an educational video journey into nanotechnology, how it's used for the fight against cancer Section 6. Modern technologies and the environment — Какие основные экологические проблемы существуют во всем мире? Как эти проблемы влияют на здоровье и развитие человечества? Где найти видео, созданные школьниками и учителями о том, как заботиться об окружающей среде? http://ourenglishclassblog-cef.blogspot.co...-post_8833.html - a video about environmental problems http://ecological-problems.blogspot.com/20...-all-about.html – an article + video about one of the main ecological problem, global warming – this video created by a student for school presentation provides many pictures and some general facts of the effects of air pollution http://video.google.com/videoplay?docid=-992846077964504309# - a video for students about global environmental issues http://www.savetheplanetsong.org/ - a video and a song created by two teachers from Illinois, dedicated to saving the planet http://www.yourdiscovery.com/video/ways-to...-wind-turbines/ - watch some videos on Ways to Save the Planet from Discovery Channel Section 7. Let's get digital — Как появился Интернет? Каковы польза и вред Интернета? Где найти видео-советы о том, как научить ребенка пользоваться Интернетом без ущерба для здоровья? http://www.readwriteweb.com/archives/video...he_internet.php - an animated documentary "History of the internet" explaining the inventions of Internet http://video.google.com/videoplay?docid=4859057598999134684# - a video on Dicovering the Internet: The History of the Internet –a short video about the benefits of the Internet – this video of common sense tips and rules for families to help keep their children safe onlinehttp://www.bbc.co.uk/webwise/course/ - a free BBC's online course teaching you everything you need to know about the Internet http://teachertube.com/viewVideo.php?video...afety_for_Teens – a video on Internet safety for teen Unit 4. Where are you from? Section 1. City versus country — Где посмотреть в режиме онлайн-съемки видео самых красивых мест на земле? Какой можно представить себе жизнь в будущем, как будут выглядеть будущие города, здания, транспорт и т.д.? http://www.camvista.com/- live webcam views of the some of the world's favourite places http://www.earthcam.com/ - this network of live webcams offers a comprehensive search engine of internet cameras from around the world http://www.cnbc.com/id/30584321/The_World_...es_To_Live_2009 — a slideshow of the world's best places to live 2009 with brief descriptions — a video about the life in the future from 2100 to 4000 Section 2. What hobbies do you prefer? - Какие хобби предпочитают современные учителя? Чем они увлекаются? Бывают ли у них какие-то необычные хобби, увлечения? Как советовали подросткам проводить свое свободное время в 50-х годах прошлого столетия? Как подростки сейчас предпочитают проводить свое свободное время? http://www.teachers.tv/video/3181 – a video film about the talents of teachers from Great Britain who do remarkable things outside of the classroom http://www.teachers.tv/video/3177 – one more short video film about two school teachers with unusual hobbies – a 1950s instructional film on how teenagers should spend their free time – a short video telling how teenagers spend their free time playing in a jazz orchestra Section 3. My circle of friends - Где найти видео-советы о том, как подростку научиться приобретать друзей и дружить? Как научиться быть хорошим другом? http://www.ehow.com/video_4975093_be-good-friend.html– a free video on friendship skills with tips from a psychologist – video advice on how to make friends in high schoolhttp://www.howcast.com/videos/613-How-To-Be-a-Good-Friend – a video on how to be a good friend Section 5. Keeping traditions — Где найти рассказы об особенных семейных традициях и обычаях? Где просмотреть видео выпускного бала в одной из школ США? http://www.youtube.com/watch?v=rxhkWOy21ss — some examples of special family traditions - Brookwood high school graduation ceremony and graduation party Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Владислав Жалоба Опубликовано: 22 марта, 2010 У-у-у!!! Обалдеть!!! Ужас сколько всего интересного!!! Спасибо огромное!!! Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
1fluffy Жалоба Опубликовано: 22 марта, 2010 Спасибо большое за подборку. Очень много нужной, полезной, интересной информации. Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Lyudmila Жалоба Опубликовано: 22 марта, 2010 Дополнительная видео-информация к учебнику Enjoy English для 11 класса Особая благодарность за такой щедрый подарок! Спасибо! Проделана огромная работа! Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Uchilka Жалоба Опубликовано: 23 марта, 2010 Огромное спасибо! Теперь только остается пользоваться готовеньким. Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
pevleb Жалоба Опубликовано: 27 марта, 2010 Спасибо огромное! Так много полезной информации! Так много идей появилось! Когда только все это использовать при 3 часах в неделю? Надо же и детям дать возможность поговорить. Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Olga Alexandrovna Жалоба Опубликовано: 2 апреля, 2010 Спасибо! Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
ekena Жалоба Опубликовано: 24 августа, 2010 Я очень благодарна Любомире за предоставленную возможность - использование видео к учебнику для 11 кл и 10 кл. Вы труженица! Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
msosh2 Жалоба Опубликовано: 8 декабря, 2010 Любомира, спасибо - просто здорово! И тут же вопросы: как их можно скачать и какие кодаки надо поставить,чтобы просматривать Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Lyudmila Жалоба Опубликовано: 8 декабря, 2010 Дв, интересные видео!Спасибо за коллекцию! А какие технологии нас ждут в будущем. Виртуальная клавиатура - это здорово! Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
cts0908 Жалоба Опубликовано: 9 июня, 2011 Great work! Thanks a lot! Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Aleksana Жалоба Опубликовано: 9 июня, 2011 Любомира,огромное Вам спасибо. У меня в следующем году 11-е классы,так что все пойдет в дело.А еще я записалась на мастер-класс по веб-квесту и тему в общем-то определила,а тут на Ваши ссылки наткнулась и идея для квеста обрела конкретные очертания. Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
kitten2010 Жалоба Опубликовано: 11 сентября, 2011 About Globish http://www.youtube.com/watch?v=CjXn3lW5wQ4 Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Tatyana495 Жалоба Опубликовано: 22 марта, 2012 Добрый день, коллеги! Не совсем к учебнику, но очень интересные видео на разые темы. Герои - подростки со всего света, говорящие на английском.Очень часто использую на уроках, надеюсь и вам будет полезна ссылка. Моя ссылка С уважением Карпушина Т.В. Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
NataliaNovikova Жалоба Опубликовано: 24 марта, 2012 Добрый день, коллеги! Не совсем к учебнику, но очень интересные видео на разые темы. Герои - подростки со всего света, говорящие на английском.Очень часто использую на уроках, надеюсь и вам будет полезна ссылка. Моя ссылка С уважением Карпушина Т.В. Спасибо за очень полезную ссылку! Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
hellen10 Жалоба Опубликовано: 24 марта, 2012 Да, ссылка действительно очень-очень! Спасибо! Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
ekena Жалоба Опубликовано: 30 апреля, 2012 Да, ссылка действительно очень-очень! Спасибо! Спасибо за ссылку! А как скачать видео с этого сайта?Унас в школе на компьютерах стоят фильтры, мы не все можем посмотреть. Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
immerammeer Жалоба Опубликовано: 8 июля, 2012 Добрый день, коллеги! Не совсем к учебнику, но очень интересные видео на разые темы. Герои - подростки со всего света, говорящие на английском.Очень часто использую на уроках, надеюсь и вам будет полезна ссылка. Моя ссылка С уважением Карпушина Т.В. Очень полезная ссылка. Спасибо! Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах